Ramowy rozkład dnia
7.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Czas przeznaczony na rozwój zabawy kierowanej i swobodnej oraz
rozwijanie umiejętności społecznych.
8.00 – 9.00 Przywitanie się dzieci i nauczycieli,
zabawy muzyczno – ruchowe, gimnastyka przedszkolaka
9.00 – 9.30 Przygotowanie do śniadania, śniadanie,
czynności samoobsługowe, higieniczne
Ćwiczenie umiejętności społecznych i komunikacyjnych. Praca nad
samodzielnością i samoobsługą.
9.30 – 12.00 Zajęcia edukacyjne wynikające z
realizacji podstawy programowej, ekspresja plastyczna, muzyczna,
techniczna, gimnastyka. Pobyt na placu przedszkolnym lub spacer.
Rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie. Poznawanie i doświadczanie
wielozmysłowe omawianych treści. Dalsze ćwiczenia z zakresu
komunikacji i funkcjonowania społecznego. Swobodne i kierowane
zabawy na placu przedszkolnym wspierające rozwój dziecka.
12.00 – 12.30 Czynności toaletowe/przygotowanie do
posiłku. Obiad.
Rozwijanie umiejętności higienicznych i samoobsługowych.
12.35 – 13.00 Odpoczynek i indywidualne zajęcia
terapeutyczne.
Nauka odpoczywania i relaksowania się (wykorzystanie muzyki
relaksacyjnej, słuchowisk, książeczek i in).
|