logo zss
  Zalecana przeglądarka - Moziilla Firefox
Zespół Szkół w Czeladzi - organizacja
O Zespole Szkół
Kadra Szkoły
Rada Rodziców
Baza dydaktyczna
Dokumenty szkolne
Rekrutacja
Kontakt

Wczesne wspomaganie     rozwoju
Oferta
Fotogaleria

Przedszkole
Oferta
Zajęcia terapeutyczne
Organizacja i metody pracy
Ramowy rozkład dnia
Z życia przedszkola

Nasza szkoła
Oferta
Metody pracy i terapii
Z życia szkoły
Świetlica szkolna
Archiwum

Realizowane programy i projekty
Zagraniczna mobilność...
Mam zawód - mam pracę...
Projekt UNICEF
Leonardo da Vinci - Vetpro
Zabawa z nauką
COMENIUS
THE GATEWAY AWARD
Szkoła bez przemocy
Szkoła w ruchu
,.
Posiadane tytuły i certyfikaty
Szkoła promująca zdrowie
Szkoła odkrywców talentów

Informacje nieudostępnione
Stosownie do art. 8 ust. 4 ustawy o dostępie do informacji publicznej informujemy ...

Redakcja


W latach 2010-2012 w naszej szkole był realizowany wielostronny partnerski program Comenius pt:"Ogniwa integracji międzypokoleniowej
i międzyregionalnej"
Wspópracowaliśmy ze szkołami z Anglii, Hiszpanii
i Włoch. Zrealizowaliśmy wszystkie założone cele. Cała Społeczność Szkolna jest teraz bogatsza o nowe informacje, doświadczenia i wiele miłych wspomnień.


W czerwcu 2012 roku zakończyliśmy realizację programu Comenius
"Ogniwa integracji międzypokoleniowej i międzyregionalnej"

W dniach 20-26 maja 2012 r. w ramach Programu Comenius odbyła się wizyta partnerska w Grado w Hiszpanii, w której uczestniczyło 6 nauczycieli z Zespołu Szkół Specjalnych w Czeladzi. W trakcie wizyty przedstawiciele z Hiszpanii, Włoch, Wielkiej Brytanii oraz Polski podsumowali działania realizowane w ramach projektu. Określili zyski jakie każda z uczestniczących szkół pozyskała dzięki udziałowi w projekcie. Wśród zysków wymieniono nowe doświadczenia, umiejętności, wiedzę dotyczącą systemów edukacji, kultur, tradycji, obyczajów oraz zabytków historycznych. Podsumowane zostały także działania zrealizowane w ostatnim etapie projektu: wystawa zabawek ekologicznych, ankieta ewaluacyjna po wystawie, ramki na zdjęcia wykonane z surowców wtórnych, kartka papieru wykonana z surowców wtórnych, oraz artykuł podsumowujący dokonania projektowe.

kliknij aby powiększyć


kliknij aby powiększyć


kliknij aby powiększyć


kliknij aby powiększyć


Podczas majowej wizyty hiszpańscy partnerzy zorganizowali spotkania z uczniami, nauczycielami, rodzicami uczniów umożliwiające integrację i wymianę informacji. Uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności wokalne, plastyczne, artystyczne. Przedstawiciele poszczególnych państw dokonali prezentacji swoich uczniów, edukacji i życia szkoły. Goście zostali również zaproszeni przez burmistrza miasta Grado, do miejskiego ratusza. Nauczyciele otrzymali publikacje, mapy, pamiątki dotyczące tradycji, kultury, przyrody regionu Asturii. Posłużą one naszym uczniom do lepszego poznania Hiszpanii. Nasi partnerzy zorganizowali przepiękne wycieczki krajoznawcze: w góry asturyjskie, gdzie nauczyciele mogli podziwiać gospodarstwo ekologiczne założone przez fundację promującą naturalne środowisko; do uroczego położonego nad oceanem miasteczka Gihon; wycieczkę w lasy Asturii, szlakiem niedźwiedzi brunatnych. Uczniowie od początku realizacji projektu wykazali duże zainteresowanie zadaniami wyznaczanymi w kolejnych etapach. Podwyższyli swoje kompetencje językowe, zdobyli wiedzę na temat życia, historii, edukacji poszczególnych państw. Zadania Comeniusa zjednoczyły społeczności uczniowskie na gruncie Europy. Zachęciły dzieci do nauki języków obcych, do poznawania, podróżowania i komunikowania się w obrębie Europy.


Wspomnienia z realizacji Programu...


W październiku 2010 roku nasza szkoła przystąpiła do programu COMENIUS - uczenie się przez całe życie.

Jest to wielostronny partnerski program, który będziemy realizować we współpracy ze szkołami z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz Włoch.

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.

Więcej informacji na temat naszych partnerskich szkół znajdziesz na hiszpańskiej stronie naszego projektu pod adresem:
http://web.educastur.princast.es/cp/vfresno/portal/

oraz na brytyjskim BLOGU pod adresem:
http://internationalcomeniusproject.blogspot.com/



POZNAJ NASZYCH PRZYJACIÓŁ ZE SZKÓŁ UCZESTNICZĄCYCH W PROJEKCIE!

Obejrzyj prezentację o hiszpańskiej szkole z GRADO

HISZPAŃSKA SZKOŁA

Obejrzyj prezentację o włoskiej szkole z Sanbassano

WłOSKA SZKOŁA

Obejrzyj prezentację o angielskiej szkole z Stoke Prior

ANGLIA STOKE PRIOR

Aktualności z realizacji programu


"Realizacja kolejnych zadań projektowych"

Uczniowie z klasy I-III SP, E-T i II-III Gimnazjum Specjalnego przystąpili do realizacji kolejnych zadań projektu. Podczas zajęć rozwijających zainteresowania wykonali prace z surowców ekologicznych. Prace zostaną zaprezentowane na wystawie, która odbędzie się 23 kwietnia, w czasie szkolnych obchodów Dnia Ziemi. Weronika, Natalia, Szymon i Remigiusz wykonali zwierzątka, a Anetka, Roksana i Aga z klasy GS przygotowali robota z surowców wtórnych. Uczniowie z klasy E-T zaprezentują na wystawie instrumenty muzyczne. Mamy nadzieję, że wystawa będzie się podobać wszystkim uczniom, oraz zaproszonym nauczycielom i rodzicom. Oprócz wystawy, uczniowie z koła przyrodniczego przedstawią prezentacje multimedialną na temat ochrony środowiska naturalnego.

kliknij aby powiększyć


kliknij aby powiększyć


red. Agnieszka Kamińska
"Partnerska wizyta w Anglii"


Już drugi rok Zespół Szkół Specjalnych realizuje Wielostronny Program Comenius „Uczenie się przez całe życie” pt.: „Ogniwa integracji międzykulturowej i międzypokoleniowej”, w ramach którego cała społeczność szkolna poznaje warunki życia i nauki kolegów z innych państw: Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W ostatnich dniach lutego br. przedstawiciele ZSS udali się z wizytą do szkoły w Stoke Prior w Wielkiej Brytanii, gdzie poznali angielski system edukacji, kulturę i tradycje. Angielscy partnerzy zorganizowali spotkania z uczniami, nauczycielami i rodzicami uczniów umożliwiające wymianę doświadczeń i informacji.

kliknij aby powiększyć

Uczniowie szkoły podstawowej w towarzystwie przedszkolaków zaprezentowali swoje umiejętności wokalne, plastyczne, artystyczne, przeprowadzili wywiad z przybyłymi gośćmi ze wszystkich państw uczestniczących w projekcie. Przedstawiciele poszczególnych państw dokonali prezentacji osiągnięć swoich uczniów, opowiedzieli o edukacji i życiu w swoich państwach. Wszyscy zostali zaproszeni na spotkanie z burmistrzem miasta Hareford i zwiedzenie ratusza.

kliknij aby powiększyć

kliknij aby powiększyć

W trakcie wizyty podsumowane zostały dotychczas zrealizowane zadania i zaplanowane działania do dalszej realizacji. W realizację programu włącza się cała społeczność szkolna: uczniowie, rodzice i nauczyciele. Wszyscy wykazują duże zainteresowanie krajami uczestniczącymi w Projekcie, językiem angielskim, chętnie śledzą bloga oraz stronę WWW, które są prowadzone w ramach projektu. Zadania Comeniusa jednoczą i aktywizują społeczność szkolną.
red. Danuta Krzystanek-Żak


"Realizacja zadań projektowych"

Nie długo po zakończeniu wizyty w Czeladzi naszych partnerów z Programu Comenius, rozpoczęliśmy realizację zadań przewidzianych na I okres bieżącego roku szkolnego. Klasa kucharzy przygotowała pod kierunkiem pani Małgorzaty Pawełczyk i Grażyny Kolasy w formie elektronicznej książkę kucharską, w której zostały zamieszczone przepisy tradycyjnej kuchni polskiej. Wśród dań znalazły się przystawki, zupy, dania główne oraz desery.


Najmłodsi uczniowie naszej szkoły z klasy I-III SP, oraz uczniowie klas Gimnazjum Specjalnego wykonali rysunki i prace przedstawiające dawne narzędzia kuchenne wykorzystywane w gospodarstwie domowym. Prace zostały wykonane na podstawie zdjęć, jakie uczniowie starszych klas zrobili zwiedzając wystawę starych narzędzi gospodarczych mieszczącą się w Pałacu Braci Mieroszewskich w Będzienie. Wszystkie rysunki, zdjęcia, prace zamieściliśmy na posterach jakie wręczymy naszym partnerom podczas wizyty w Wielkiej Brytanii w lutym. Koło taneczno – artystyczne pod opieką p. Agnieszki Sareckiej, J. Fit-Kempskiej, D. Książek i A. Równiak przygotowało występ ludowego tańca polskiego - Trojaka, który został uwieczniony na nagraniu. Płytę prześlemy naszym partnerom w styczniu. W tańcu wzięli udział uczniowie z klas III, IV- VI i I-II gimnazjum. W ostatnie zadanie zaangażowali się uczniowie z klas I-II i II-III gimnazjum pod opieką p. J. Ziółkowskiej, B. Komór- Szczepanik, D. Książek I. Sułkowskiej. Uczniowie wzięli udział w wycieczce do zabytkowej kopalni węgla kamiennego w Dąbrowie Górniczej. Tam mieli okazję poznać prace górników dziś i w dawnych czasach. Poznali narzędzia wydobywcze, zwiedzili kopalnię węgla. Cała wycieczka posłużyła uczniom gimnazjum do stworzenia prezentacji multimedialnej na temat „Pracy górników w kopalni” .



red. A.Kamińska

ZAGRANICZNI GOŚCIE
W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH W CZELADZI

W dniach 10-14 października 2011 r. do naszej szkoły z wizytą przybyli nauczyciele wspólnie realizujący Programu Comenius „Uczenie się przez całe życie” z partnerskich szkół z Grado w Hiszpanii, ze Stoke Prior z Wielkiej Brytanii miasta i z Włoch z miasta San Bassano i Grumello. Program wizyty był bardzo napięty, ale dzięki temu zagraniczni goście mogli poznać nasz system szkolnictwa, kulturę, tradycję i obyczaje. W ramach wizyty nauczyciele zwiedzili różnorodne placówki edukacyjne mieszczące się w powicie: naszą szkołę i zaprzyjaźnione z nami palcówki tj: Miejskie Przedszkole nr 7 w Czeladzi, oraz II Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyspiańskiego w Będzinie. Uczniowie z II LO im. S. Wyspiańskiego w Będzinie oczarowali naszych gości pięknymi występami wokalnymi, oraz zaskoczyli dobrą znajomością języków obcych. Młodzież z II LO z łatwością porozumiewała się z nauczycielami w języku angielskim, włoskim, hiszpańskim. Przedszkolaczki z Przedszkola nr 7 w Czeladzi przywitały gości pięknymi wierszykami i piosenkami, które umiliły im czas spędzony w placówce przedszkolnej.
kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć
Odwiedziliśmy Starostwo Powiatowe w Będzinie, w którym przywitał nas Starosta Powiatu Krzysztof Malczewski. Starosta Powiatu opowiedział naszym partnerom z czego słynie nasz region, czym możemy się pochwalić, a nad czym pracujemy, by mieszkańcom żyło się lepiej. Goście mogli podziwiać gmach Starostwa, zobaczyli min. salę sesyjną.
kliknij aby powiększyć
Podczas wizyty w Urzędzie Miasta Czeladź nasi goście spotkali się z zastępcą burmistrza miasta Teresą Wąsowicz, która opowiedziała o mieście, funkcjonujących tu szkołach, systemie oświaty, i problemach, z jakimi na co dzień spotykamy się w naszym regionie. Pokazaliśmy najciekawsze miejsca w naszym mieście: zwiedziliśmy Kościół i rynek oraz Termy Rzymskie.
kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć kliknij aby powiększyć

Nas zakończenie wizyty nasi goście pojechali do zabytkowych kopalni: Guido i Luiza w Zabrzu, co dopełniło informacji o naszym regionie. Goście byli zachwyceni.
Red. Agnieszka Kamińska


Sprawozdanie z wizyty projektowej w Hiszpanii


W dniach 16-20 maja 2011 r. w ramach Wielostronnego Programu Comenius odbyła się wizyta partnerska w Grado w Hiszpanii, w której uczestniczyło 3 nauczycieli z Zespołu Szkół Specjalnych w Czeladzi. W trakcie wizyty przedstawiciele z Włoch, Wielkiej Brytanii oraz Polski poznali hiszpański system edukacji, kulturę, tradycję, obyczaje oraz zabytki historyczne regionu. Hiszpańscy partnerzy zorganizowali spotkania z uczniami, nauczycielami, rodzicami uczniów umożliwiające wymianę doświadczeń i informacji. Uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności wokalne, plastyczne, artystyczne, przeprowadzili quiz w języku angielskim z pytaniami dotyczącymi uczestników projektu. Przedstawiciele poszczególnych państw dokonali prezentacji swoich uczniów, edukacji i życia swoich szkoły. Goście zostali również zaproszeni przez burmistrza miasta Grado, do miejskiego ratusza. Na pamiątkę otrzymali liczne publikacje i książki dotyczące tradycji, kultury, przyrody przepięknego regionu Asturii. Posłużą one naszym uczniom do lepszego poznania Hiszpanii. W trakcie wizyty podsumowane zostały działania zrealizowane w drugim etapie: wywiady i rozmowy ze starszymi mieszkańcami naszych regionów, albumy na temat zabaw i gier z przeszłości, wystawę starych zabawek oraz prezentację multimedialne dotyczące zabytków i historycznych miejsc naszych miast.

Kliknij, aby powiększyc
Kliknij, aby powiększyc

Uczestnictwo w projekcie wniosło w życie naszej szkoły wiele korzyści i wymiernych efektów. Uczniowie wykazują duże zainteresowanie krajami uczestniczącymi w Projekcie, językiem angielskim, chętnie śledzą bloga oraz stronę WWW, prowadzone w ramach projektu. Zadania Comeniusa jednoczą i aktywizują społeczność szkolną.


Kliknij, aby powiększyc
Kliknij, aby powiększyc

Album o przeszłości naszych przodków oraz o historii czeladzkich szkół


Poczynając od stycznia bieżącego roku nasi uczniowie zbierali informację na temat życia w Czeladzi w XX wieku. Ich zadaniem było dowiedzieć się jak dawniej dzieci i młodzież spędzała czas wolny, czym się zajmowali, jakie były ich zainteresowania. Ponadto prześledziliśmy rozwój szkolnictwa w Czeladzi poczynając od pierwszej szkoły powstałej w 1598 roku aż do dzisiaj. W efekcie tych działań powstał album pt.:"Jak uczyli sie i bawili nasi przodkowie"



Prezentacja z wycieczki
"Szlakiem czeladzkich zabytków i pomników"



Wycieczka szlakiem czeladzkich zabytków i pomników


Wraz z przyjściem wiosny rozpoczęliśmy przygotowania do realizacji działań projektu Sokratesa jakie były przewidziane do realizacji w II semestrze roku szkolnego 2010/2011. Pierwsze zadanie projektowe dotyczyło przygotowania prezentacji multimedialnej na temat pięknych, zabytkowych, historycznych miejsc naszego miasta i okolic. Przygotowaliśmy plan wycieczek po okolicy, który obejmował wszystkie istotne miejsca i zabytki ważne dla mieszkańców Czeladzi. Zebraliśmy informacje na temat tych miejsc z książek o Czeladzi, różnych źródeł historycznych, opowieści naszych rodziców i dziadków oraz z internetu. Wyposażeni w wiedzę historyczną na temat zabytków historycznych naszego regionu rozpoczeliśmy cykl wycieczek historyczno-krajoznawczych. Mamy w Czeladzi trzy rodzaje zabytków i memoriałów: pomniki, kościoły i ciekawe budynki, a w sąsiednim mieście Będzin jest średniowieczny zamek. Pierwszą wycieczkę odbyliśmy wraz z nadejściem ciepłych dni, pod opieką pani A. Sareckiej i A. Kamińskiej. Nasz spacer po Czeladzi rozpoczęliśmy wizytą na rynku miasta, sfotografowaliśmy stare kamienice i domy w rynku, fragmenty przedmieść, następnie odwiedziliśmy Kościół rzymsko-katolicki pod wezwaniem Św. Stanisława B.M oraz park miejski, w którym mogliśmy chwilę odpocząć i nacieszyć się wiosną. Kościół Św. Stanisława B.M to najpiękniejszy obiekt sakralny w okolicy, niezwykły pod względem architektury i bogactwa wnętrz.
Kliknij, aby powiększyc
Kliknij, aby powiększyc
Kolejna wycieczka to wizyta w mieście ościennym, powiatowym w Będzinie, gdzie zobaczyliśmy Zamek Królewski będący średniowieczną warownią obronną wzniesioną przez polskiego króla Kazimierza Wielkiego. Ostatnia wycieczka związana była z wizytą w dzielnicy Czeladzi – Piaski. Tam zobaczyliśmy piękny i stary Kościół Parafii Matki Boskiej Bolesnej, stuletni obecnie wyremontowany Pałac Saturna, wraz z ciekawą zabudową Kolonii "Saturn" oraz zabytkowe górnicze osiedle Piaski. Wśród wielu pomników znajdujących się w Czeladzi, odwiedziliśmy podczas naszych wycieczek cztery: „Pomnik Związku Orła Białego”, „Pomnik Ofiar II Wojny Światowej”, „Pomnik Katyński”, i „Pomnik Złamanych Sztandarów”. Podczas wycieczek zobaczyliśmy najciekawsze zabytki i historyczne miejsca naszego miasta. Odwiedziliśmy kapliczki, pomniki, rynek miejski, wszystkie zabytki fotografowaliśmy. Podczas spaceru po parku mogliśmy podziwiać przyrodę, rozkwitające kwiaty i pąki na drzewach. Wszystkie zebrane informacje zamieściliśmy w naszej prezentacji multimedialnej, którą zatytułowaliśmy „Zobacz z nami zabytki Czeladzi”. Mamy nadzieję, że prezentacja będzie się podobać naszym projektowym partnerom i zachęci ich do wizyty w naszym mieście i kraju.

Kliknij, aby powiększyc Kliknij, aby powiększyc

Spotkanie uczniów Gimnazjum z Prezesem Stowarzyszenia Miłośników Czeladzi


Uczniowie klasy I-II gimnazjum zaprosili do szkoły Pana Antoniego Krawczyka – Prezesa Stowarzyszenia Miłośników Czeladzi, które zajmuje się prowadzeniem badań nad przeszłością miasta, społeczną opieką nad zabytkami, upowszechnianiem wiedzy o Czeladzi, upowszechnianiem twórczości jej mieszkańców oraz opracowań dotyczących miasta. Nasz gość wykazał się ogromną znajomością historii Czeladzi i naszego regionu, opowiedział uczniom o dawnych obyczajach, zabawach, rozrywkach jakimi zajmowali się ich dziadkowie kiedy byli w wieku szkolnym. Zobaczyliśmy miasto na starych fotografiach, porównywaliśmy dzisiejsze budowle i miejsca z tymi z przeszłości. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o tym jak wyglądały czeladzkie szkoły, klasy, jak ubierali się uczniowie , co lubili robić po lekcjach, oraz gdzie spędzali czas wolny. Są to bezcenne informacje, dzięki którym nasi uczniowie mogą poznać przeszłość swojego regionu i mieć wyobrażenie o dawnej Czeladzi.

Kliknij, aby powiększyc


Zobacz prezentację z wizyty we Włoszech


Wizyta we Włoszech

W dniach od 7 do 11 lutego 2011 r. odbyło się drugie projektowe spotkanie we Włoszech. Uczestniczyło w nim: dyrektor i troje nauczycieli z Polski, troje z Anglii i troje z Hiszpanii. Gospodarze przygotowali ciekawy program wizyty, podczas której nauczyciele z wszystkich krajów mogli poznać system szkolnictwa, kulturę, tradycję i obyczaje włoskie. Uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności wokalne, plastyczne, chętnie zadawali pytania gościom. Zostaliśmy także bardzo ciepło przyjęci przez Merów miast: San Bassano, Grumello i Formigara, którzy podarowali nam liczne publikacje i książki dotyczące tradycji, kultury, przyrody ich regionów. Posłużą one naszym uczniom do lepszego poznania projektowych partnerów. W trakcie wizyty podsumowaliśmy nasze dotychczasowe działania i dokonania: logo projektu, kolędy, kalendarze, plakaty – zadania wyznaczone w czasie spotkania w Stoke Prior w październiku 2010 r. zostały zrealizowane i zakończyły się sukcesem. Strona internetowa i blog są uaktualniane systematycznie, a w każdej szkole jest kącik projektowy. Uzgodniliśmy także, zadania do wykonania w następnym etapie. Wizyta została upamiętniona na fotografiach i na zawsze pozostanie w naszych wspomnieniach.

Kliknij, aby powiększyc
Kliknij, aby powiększyc
Kliknij, aby powiększyc


Plakat o naszej szkole

W ramach programu na lekcjach informatyki uczniowie klas gimnazjalnych opracowali plakat mówiący o szkole i uczniach.


Oficjalne logo programu

Logo programu zostało skompilowane z czterech wybranych w poszczególnych państawach.

Kliknij, aby powiększyc


Sprzedaż płyt z kolędami

Świetną okazją do pochwalenia się efektem naszej wspólnej pracy przy tworzeniu płyt z kolędami był zorganizowany przez naszą szkołę w Starostwie Powiatowym kiermasz świąteczny. Na krążku znalazły się kolędy i pastorałki angielskie, hiszpańskie, włoskie oraz nasze polskie. Oprócz płyt, zaoferowaliśmy wykonane przez naszych uczniów piernikowe i szyszkowe choinki, gipsowe aniołki, oraz wiele innych oryginalnych ozdób bożonarodzeniowych. Prace naszych wychowanków cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.

Kliknij, aby powiększyc

Kliknij, aby powiększyc


Nagrywanie kolęd

Kolejnym zadaniem, którego realizacją się zajęliśmy było nagranie kolęd bożonarodzeniowych. Uczniowie klas IV-VI i III Gimnazjum podczas zajęć koła artystycznego uczyli się śpiewu kolęd. Wybraliśmy te kolędy, które najbardziej lubimy: "Lulajże Jezuniu", "Maleńka miłość", "Jest taki dzień". Kolędy nagramy w profesjonalnym studiu i jak tylko płyty będą gotowe wyślemy je do naszych partnerów.

Kliknij, aby powiększyc


Posłuchaj kolęd w wykonaniu Pauliny Tatarczuch, Andrzeja Burzaka, Klaudii Tatarczuch

Kliknij, aby powiększyc Kliknij, aby powiększyc





Kącik Comeniusa!

Stworzyliśmy w szkole Kącik Comeniusa, gdzie przyklejamy wszystkie ważne informacje dotyczące projektu, zdjęcia, prace itp. Uzupełniamy blog Comeniusa poprzez przesyłanie aktualnych informacji związanych z projektowymi wydarzeniami szkolnymi. Mamy stały kontakt z naszymi partnerami, poprzez wiadomości e-mail, oraz przeglądanie strony internetowej i blogu.

Kliknij, aby powiększyc

Kliknij, aby powiększyc


Konkurs na LOGO COMENIUSA!

W listopadzie uczniowie naszej szkoły z dużym zapałałem i entuzjazmem zaangażowali się w realizację zadań Projektu. Rozpoczęliśmy od ogłoszenia Konkursu na LOGO Projektu. W konkursie brali udział uczniowie klas I-II Gimnazjum i III Gimnazjum, wykonywali prace różnymi technikami plastycznymi. Do finału zakwalifikowały się 3 pracę, wybraliśmy dwie, które zostały powieszone w naszej galerii-kąciku Comeniusa. Na Logo wybraliśmy pracę przedstawiającą koło z flagami wszystkich państw biorących udział w projekcie. W środkowej części zwycięskiego loga widnieją dłonie w uścisku, które symbolizują partnerstwo i współpracę naszych państw w ramach projektu.

Kliknij, aby powiększyc

NASZE LOGO !!!

Kliknij, aby powiększyc


NASZ PROJEKT ZOSTAŁ PRZYJĘTY!

Zespół Szkół Specjalnych w Czeladzi rozpoczął starania o realizację dwuletniego partnerskiego projektu Comenius jesienią 2009 roku. W styczniu tego roku zaprosiliśmy do nas przedstawicieli partnerów z Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, z którymi spędziliśmy kilka dni pisząc projekt i pokazując nowym przyjaciołom nasz region i bogactwo kultury. Byliśmy dobrej myśli i wierzyliśmy, że projekt zatytułowany „Ogniwa integracji międzypokoleniowej i międzyregionalnej” ma dużą szansę na akceptację: został profesjonalnie napisany, uczestnicy projektu to uczniowie szkoły specjalnej, a temat projektu był wielotematyczny - zakładał poznanie tradycji i doświadczeń naszych przodków, rozwijanie wiedzy o różnorodności kultur i współpracę międzynarodową, miał więc silny walor edukacyjny. Jakież było nasze rozczarowanie, gdy okazało się, że projekty szkół partnerskich w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Włoszech zaakceptowano, a nasz – znalazł się na liście rezerwowej! Nasi partnerzy rozpoczęli projekt: zrealizowali wizytę roboczą w Wielkiej Brytanii, a my myśleliśmy o ponowieniu przedsięwzięcia, gdy tymczasem w październiku br. do szkoły przysłano z Narodowej Agencji Programu „Uczenie się przez całe życie” nieprawdopodobnie szczęśliwą wiadomość.




 Copyight © Joanna